Jak efektivně zhubnout? Chce to plán a správnou stravu

Abyste dosáhli své vysněné postavy, získali odpověď na otázku “jak zhubnout” a tento efekt byl dlouhodobý, bude potřeba pořádný a smysluplný stravovací plán. Vaše tělo ke správnému hubnutí bude potřebovat rovnováhu mezi výživou a kaloriemi. Pokud udržíte rovnováhu mezi těmito dvěma aspekty a cvičením, najdete ten pravý klíč ke ztrátě tuku, a především udržení váhy.

Celý dietní plán musí být vyvážený, plný vitamínů a minerálů, které vaše tělo potřebuje pro energii a tvorbu svalů. Vyzkoušejte níže uvedený postup, zhubněte a zůstaňte hubení, motivováni a zdraví. Osvojte si správné návyky a věřte, že hubnutí pro vás nebude trestem.    

Vyvarujte se počítání kalorií a striktních dietních plánů

Skoro každý dietolog stanoví určitý denní kalorický cíl. Podle toho, zda jste muž či žena, podle věku a dosavadní aktivity. Bude tedy od vás očekáváno, že každý den budete hlídat a počítat svou spotřebu požitého jídla v kaloriích. A to úplně veškeré jídlo, které pozřete – ovoce, zelenina, hlavní chody a jiné. Tento postup se většinou stává ničitelem samotného dietního plánu. A to mnohdy dříve, než vůbec člověk začne.

Doplňujte makroživiny

Dieta není pouze o tom, kolik toho sníte či nesníte. Aby tělo hublo, rostly vám svaly a udrželi jste si vysokou energii, měli byste se ujistit, že tělu dodáte potřebné makronutrienty, které tělo využije jako základní stavební kameny. Držte se těchto tří hlavních marker: 

  • Sacharidy – Cukerné jednotky poskytují palivo svalům.
  • Tuky – Poskytují energii a lepší vstřebatelnost některých vitamínů. Navíc jsou zdravé tuky základním prvkem v hormonálních a mozkových funkcích.
  • Proteiny – Velmi důležitý makronutrient, který dokáže opravit a posílit růst tkání v celém těle. 

Vyvážením těchto živin podpoříte vyšší šanci získat vysněnou postavu, bez vyčerpání a únavy. Obecně lze říci, že byste svůj příjem kalorií měli rozdělit na 35% zdravých nenasycených tuků, 40% bílkovin a 25% sacharidů. Pro upřesnění nebo jasnější představu můžete použít online makro kalkulačku. 

Efektivní potraviny

Jakmile zjistíte správný poměr, bude vhodné najít potraviny, které dokonale zapadají do vašeho budoucího životního stylu a které pro vás budou odpovědí na otázku “jak zhubnout”. Rádi bychom upozornili, že byste měli vybrat takové potraviny, které budete jíst s radostí. Pokud se budete do potravin nutit, je velmi pravděpodobné, že ze své dietní cesty sejdete.

Je však také velmi důležité do svého jídelníčku zahrnout potraviny, které jste možná doposud nejedli. Doporučujeme vytvořit seznam všech potravin, které máte nejraději. Až budete mít vše sepsané, každý týden zařaďte novou potravinu – ovoce, zeleninu, obiloviny – celozrnné pečivo.     

Plánování stravování

Kdy jíte, je stejně důležité jako to, co jíte. Existuje opravdu velké množství lidí, kteří dodržují dietní plán tři jídla denně, ale i tak jejich váha neklesá. Mnohem více efektivní bude, pokud své jídlo rozdělíte do tříhodinových rozestupů. Tak, abyste neměli pocit hladu a neměli potřebu se zasytit rychlým a nezdravým jídlem. Dopřejte si celou a vyváženou večeři. Vyhnete se tak nočnímu pojídání. Ráno až se vzbudíte, dejte si snídani bohatou na bílkoviny – vločkovou kaši s ořechy. Jezte ve stejný čas.       

Připravte si recepty

Jestliže jste zvyklí jíst velké množství uzenin, paštik, tučného masa, vyměňte je za libovou vepřovou šunku. Jiné uzeniny byste si měli dopřát velmi skromně. Nyní víte, jaké potraviny budou ideální. Teď začněte shromažďovat recepty, které obsahují vámi zvolené potraviny. Berte ohledy i na to, jakým způsobem jídlo upravujete, ať nezničíte potřebné živiny.

Snažte se vařit a jíst potraviny, které budou na talíři barevné a chutné. I taková brokolice zapečená se sýrem bude dokonalou pochoutkou a večeří. Neodpírejte si grilované maso, ale naopak k němu přidejte misku zeleniny. Rádi si dopřejete pečivo? Vyměňte bílé za celozrnné. Stejně tak se nemusíte loučit s řízky. Šťavnatý řízek můžete péct na pečícím papíře v troubě. Ke každému jídlu se snažte, abyste měli zeleninu, ráno ovoce.   

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Posilování má kladný dopad na zdraví. Proč začít ještě dnes?

Nejšílenější diety, kterými si zruinujete zdraví

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *