Je nutné vyřadit protein při těhotenství či kojení?

Jste fitness nadšenkyně s pravidelným navštěvováním posilovny či domácím cvičení a po každém tréninku zařazujete protein k doplnění bílkovin? Či máte proteinový nápoj jako svačinu nebo k dochucení sladkých pokrmů a nyní jako těhotná (nebo kojící) nevíte, zda protein nemůže ublížit vašemu dítěti a jestli je nutné jej ze svého jídelníčku vyřadit? Na odpověď, jestli je nutné protein vyřadit při těhotenství nebo kojení se podíváme.

Protein při těhotenství a kojení

Syrovátkové proteiny jsou doplňky stravy, které podle legislativy musí splňovat podmínky pro zdravotní nezávadnost stejně jako ostatní, běžné potraviny. Protein můžeme pokládat za běžnou potravinu, proto se maminky nemusí obávat o své ani svého potomka zdraví při konzumaci tohoto produktu. Je důležité však zmínit, že důležitou roli o nezávadnosti proteinu hraje kvalita produktu, proto raději připlaťte a vybírejte z kvalitních řad proteinů.

Množství bílkovin na kilogram tělesné váhy ženy by mělo být okolo 1,5 gramů na kilogram tělesné váhy (důležitým faktorem ovlivňující toto číslo je také fyzická aktivita). Od druhého trimestru by ženy měly přidat dalších 7 gramů bílkovin na kilogram tělesné váhy. Ve třetím trimestru je nutné příjem také lehce zvýšit, cca o 1 gram na kilogram tělesné váhy. Během kojení se také doporučuje příjem bílkovin navýšit a právě proto je vhodné proteinový prášek zařadit, protože Vám ulehčí navýšení bílkovin.

Většina žen přijímá nedostatečné množství bílkovin a při těhotenství a kojení je ještě důležitější tělu zajistit dostatečný příjem právě této makroživiny. V běžné stravě (bez zařazení proteinů) může být náročnější požadované množství bílkovin “ujíst”, proto syrovátkový protein může být skvělým řešením.

A jaký protein je nejlepší?

Vybírejte vždy protein té nejvyšší kvality od ověřených výrobců. Nejlepší možnou variantou jsou syrovátkové proteiny, vyhýbejte se veganským a vegetariánským. Zvolený protein by neměl obsahovat sladidla, kofein, kreatin ani žádné další nežádoucí látky.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Protein jako nepostradatelná látka v těle. Důležitý je zejména po tréninku

Potraviny s proteinem: Co zařadit do jídelníčku?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *