Superpotraviny v těhotenství. Co je dovoleno?

Věděli jste, že vyvážená strava je pro udržení zdraví během těhotenství stejně důležitá jako aktivní sport? Ačkoli prenatální cvičení má výhody spočívající ve snížení stresu a může dokonce zvýšit schopnost vypořádat se s porodními bolestmi, zdravá těhotenská strava zásobuje vaše tělo správnými potravinami, které vám a dítěti udrží zdraví. Víme, že mnoho čerstvých matek nemá čas na přípravu jídla, a proto se můžete podívat na superpotraviny, které snadno začleníte do své zdravé těhotenské stravy a které jsou vhodné v těhotenství.

Avokádo a Chia semínka se používají i do salátů

Avokádo obsahuje zdravé omega-3 tuky, které jsou dobré pro vývoj mozku vašeho dítěte. Snadno začleňte avokádo do svého jídelníčku například v podobě salátu s kuřecím masem. Chia semínka obsahují několik výborných složek:

  • vlákninu  
  • omega-3 mastné kyseliny 

U těchto kyselin bylo prokázáno, že pomáhají předcházet těhotenské depresi. Chia semínka také pomáhají zpomalit vstřebávání cukru, což pomůže potlačit množství cukru, které vaše dítě vstřebává. Přidejte semínka Chia do svého oblíbeného jogurtu, smoothie, cereálií nebo dokonce do salátu.

Sušené švestky

Sušené švestky jsou plné vlákniny a mohou pomoci vaší trávicí soustavě hladce fungovat. Zdravé množství vlákniny může dokonce zabránit riziku vzniku Preeklampsie. Tato nemoc může mít nepříznivé vedlejší účinky, jako je vysoký krevní tlak, otoky nohou a bílkoviny v moči. Těhotné ženy by měly mít 25 gramů vlákniny denně. Přidejte švestky třeba do ovesné kaše, nebo je mlsejte jen tak.

Špenát nejen na sílu

Špenát obsahuje kyselinu listovou. Během těhotenství může kyselina listová zabránit tomu, aby se u vašeho nenarozeného dítěte vyvinuly vrozené vady, jako je rozštěp patra, rozštěp páteře a rozštěp rtu. Začleňte špenát do svého jídelníčku a vyhnete se konzumaci tablet, které se velmi často ženám předepisují v těhotenství.

Bobulovité ovoce

Bobule jsou skvělým zdrojem vitaminu C, draslíku, vlákniny a kyseliny listové a poskytují úžasné výhody, jako je ochrana buněk před poškozením. Využít můžete několika druhů.

  • Borůvky
  • Brusinky
  • A další lesní a zahradní ovoce

Nezapomínejte na ryby

Losos je skvělým zdrojem bílkovin, vitamínu B a omega-3 mastných kyselin, které mohou vašemu malému drobečkovi pomoci podporovat rozvoj mozku a vidění. Vychutnejte si lososa grilovaného, nebo třeba uzeného.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Blahodárná hlíva ústřičná pro silnou imunitu

Borůvky nejsou jen do knedlíků. Posilují imunitu a zpomalují stárnutí mozku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *